SPECSERVICE-CRAUTO specjalistyczny zakład naprawy aparatury common rail

Oferujemy regenerację i naprawę pomp i wtryskiwaczy COMMON RAIL. Działamy jako autoryzowany serwis firmy BOSCH. Naprawy odbywają się według wytycznych BOSCH. Po regeneracji wtryskiwacze i pompy odzyskują pełną sprawność. Do napraw używamy orginalnych części. Pracownia wyposażona jest w wysokiej klasy sprzęt do regeneracji pomp i wtryskiwaczy.

Wychodząc naprzeciw rosnącym potrzebom SPECSERVICE oferuje regenerację i naprawę wtryskiwaczy COMMON RAIL. Istniejemy od 1996 roku, a od 2001 roku  działamy jako autoryzowany serwis firmy BOSCH. Przez te wszystkie lata zdobyliśmy potrzebne doświadczenie aby rozwiązywać nawet bardzo skomplikowane problemy z zakresu nowoczesnych systemów wtryskowych.
 
Udzielamy rocznej gwarancji na naprawione przez nas wtryskiwacze bez limitu przejechanych kilometrów!

Zapraszamy do współpracy w zakresie naprawy, regeneracji, czyszczenia i testowania wtryskiwaczy Common Rail:
14V z samochodów osobowych (silniki HDI, CDI, DCi, TDCi, TDI, CRDi, JTD, MultiJet, CDTi, CTDi, i-CTDi, CiTD, D-4D itp.)
oraz 28V z samochodów ciężarowych (np. Kamaz, Renault Premium, Midlum, Iveco Daily, EuroCargo, DAF, MAN, FIAT Ducato itp.)

Naprawiamy wtryskiwacze z następujących marek:

- Samochody osobowe:

Alfa Romeo, Audi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Citroen, Dacia, Daewoo, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, KIA, Lancia, Land Rover, Jeep, Mazda, Mercedes Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Rover, Saab, Seat, Skoda, Smart, Ssang Yong, Subaru, Suzuki, Toyota, Volvo, VW i inne

- Samochody ciężarowe / maszyny budowlane i rolnicze / silniki:

CDC, Cummins, DAF, Iveco, John Deere, Kamaz, MAN, Mercedes Benz, New Holland, Perkins, Renault, Scania, Sisu, Volvo i inne

SPECSERVICE dysponuje zaawansowanymi technologicznie urządzeniami:

  - badanie wtryskiwaczy na urządzeniu Bosch EPS 200A
  - stół probierczy do obsługi wtryskiwaczy diesla firmy Magneti Marelli model Tester DS2
  - mycie wtryskiwaczy w myjkach ultradźwiękowych Carbon Tech
  - urządzenia do demontażu / montażu wtryskiwaczy common rail

Posiadamy duży zapas części zamiennych do wtryskiwaczy.

Naprawa wtryskiwaczy realizowana jest ekspresowo. Przyjmujemy zlecenia z Polski a także z zagranicy często ze Słowacji i Czech. Wtryskiwacze po regeneracji odsyłamy w dowolne miejsce. Jesteśmy w stałym kontakcie z Klientem od momentu przyjęcia zlecenia do wysyłki. Usługi wykonujemy rzetelnie i terminowo, udzielamy gwarancji na wykonaną pracę. Zapraszamy do współpracy warsztaty samochodowe.

Dysponujemy hurtowymi cenami części - sprzedajemy wtryskiwacze, pompy wtryskowe, pompowtryskiwacze do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Dla warsztatów przy stałej współpracy udzielamy wysokich rabatów.

Naprawa wtryskiwaczy

Prawidłowa praca systemu Common Rail zależy w głównej mierze od właściwego stanu technicznego wtryskiwaczy, dlatego naprawa tych elementów musi być wyjątkowo dokładna

Naprawa wtryskiwacza CR obejmuje:

- sprawdzenie parametrów wtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą (etap jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala - brak uszkodzeń mechanicznych)
- ocenę uzyskanych wynik ow przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład nieszczelność wewnętrzna lub zewnętrzna, niewłaściwe dawkowanie w różnych zakresach obciążenia (brak dawki wstępnej, niewłaściwa dawka wolnych obrotów lub pełnego obciążenia)
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
- wstępną weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń, jak na przykład uszkodzenie rozpylacza, zaworka sterującego czy uszczelnień,
- weryfikację niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu (szczególnie gniazdo zaworka sterującego)
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi częściami BOSCH,
- regulację parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu,
- testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS,
- mierzenie szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążeń, takicz jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa,
- wydruk wyniku testu jako załącznik zlecenia

Trzeci etap naprawy wtryskiwaczy

Wprowadzony trzeci stopień naprawy pozwala na wymianę wszystkich części zamiennych wtryskiwaczay. Dzięki tym bardzo dokładnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego wtryskiwacza oraz rozpylacza. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwa dobór wszelkich elementów regulacyjnych zgodnie z wytycznymi producenta, a dokładność pomiaru sięga 0,001mm. Przykładowo różnica w skoku kulki zaworu sterującego zaledwie 0,002mm może na tyle istotnie zmienić charakterystykę dawki pilotażowej, że praca silnika będzie niewłaściwa, objawiając się stukaniem, nierówną pracą i dymieniem. Dobrze naprawiony, precyzyjnie dawkujący wtryskiwacz to korzyść w postaci mniejszego zużycia paliwa i czystszych spalin. Oferowana technologia pozwala na naprawę 90% przypadków uszkodzeń wtryskiwaczy, związanych głównie ze zużyciem części rozpylającej, jak i z nieszczelnościami w obrębie zaworka sterującego.

Pompy wysokiego ciśnienia Common Rail

System Common Rail poza elektronicznym sterowaniem składa się z trzech kluczowych podzespołów hydraulicznych, którymi są: pompa wysokiego ciśnienia, szyna paliwowa, oraz wtryskiwacze elektromagnetyczne. Warunkiem koniecznym do funkcjonowania systemu jest wysokie ciśnienie paliwa. W systemie Common Rail elementem odpowiedzialnym za generowanie ciśnienia jestpompa wysokiego ciśnienia. W obecnych systemach stoduje się różne typy pomp, czyli CP1, CP1H, CP2, CP3, oraz CP4. Pompy różnią się przede wszystkim maksymalną wartością ciśnienia, które są w stanie wytworzyć oraz sposobem jego regulacji.

Kompleksowa naprawa pomy CR obejmuje:

- sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą,
- ocenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład brak wydatku, brak maksymalnego ciśnienia lub niewłaściwa jego regulacja,
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
- weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń,
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych nowymi częściami,
- test końcowy na stanowisku probierczym,
- wydruk wyniku testu jako załącznik do zlecenia

Naprawa pompowtryskiwaczy

Pompowtryskiwacze podobnie jak i Common Rail, od połowy lat 90 zaczęły zastępować powszechnie stosowane do tego czasu pompy wtryskowe mechanicze. System pompowtryskiwaczy stosuje się w samochodach ciężarowych w markach Volvo, Scania, Iveco, Mercedes, DaF, Renault oraz w samochodach osobowych głównie należących do grupy Volkswagen, czyli VW, Audi, Seat, Skoda. Systemy te należą do grupy wysokociśnieniowych, sterowanych elektronicznie i w samochodach osobowych realizują wtrysk wielofazowy.

W pompowtryskiwaczu paliwem smarowany jest tłoczek pracujący ruchem postępowym, przez co system z założenia jest bardziej oporny na niższą jakość paliwa. Jest to główna zaleta w stosunku do systemu CR wynikająca z wyeliminowania smarowania paliwem elementów pracujących w ruchu obrotowym. Dodatkowo szczególnie w pompowtryskiwaczach nie występuje przewód paliwowy wysokiego ciśnienia, co eliminuje pulsację paliwa pod ciśnieniem a tym samym daje większą precyzję dawkowania.

Technologia sprawdzenie i naprawy pompowtryskiwaczy pozwala ustalić, czy to właśnie one są przyczyną nieprawidłowej pracy silnika i w razie potrzeby je naprawić. Możliwa jest naprawa głównie dolnej części pompowtryskiwacza, tj. wymiana i ustawienie ciśnienia otwarcia rozpylacza, oza tym wymienić można uszczelnienia zewnętrzne i wewnętrzne. Na stanowisku probierczym ustalić można charakterystykę dawkowania pompowtryskiwacza i sprawność elektrozaworu. Złożona procedura sprawdzania pozwala także na sprawdzenie, czy punkt BIP (Beginof Injection Period), czyli faktyczny początek wtrysku, mieści się w tolerancji założonej przez producenta. Jest to bardzo ważny parametr mający główny wpływ na właściwe sterowanie pracą wtryskiwacza przez sterownik silnika. Tak by naprawiony pompowtryskiwacz pracował zgodnie z założniemi konstrukcyjnymi silnika.

Kompleksowa naprawa pompowtryskiwacza obejmuje:

- sprawdzenie parametrów pompowtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą,
- ozenę uzyskanych wyników przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład brak lub niewłaściwe dawkowanie,
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części,
- weryfikację części oraz analizę uszkodzeń,
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych orginalnymi nowymi częściami,
-  testowanie pompowtryskiwacza na stanowisku probierczym
-  wydruk wyniku testu jako załącznik do zlecenia