Układy hamulcowe

Układ hamulcowy jest jednym z najważniejszych układów bezpieczeństwa występującym w pojeździe. Dlatego tak ważna jest regularna kontrola wszystkich jego elementów. Korzystając z promocji otrzymujecie Państwo także możliwość bezpłatnej kontroli ogólnego stanu samochodu.

SPECSERVICE - bezpieczna podróż dla Twojej Rodziny

Układ hamulcowy, jego sprawność i poprawność działania jest warunkiem koniecznym szczęśliwych powrotów do domu. Bez profesjonalnej obsługi w kompetentnym warsztacie samochodowym nie ma komfortu wynikającego z poczucia bezpieczeństwa za kierownicą. Dlatego też w ramach sieci Bosch-Service funkcjonują warsztaty wyróżniające się standardami jakości oraz kompetencjami w obsłudze układów hamulcowych i systemów elektronicznych podwozia takich jak ABS, ASR, ESP, BAS wszystkich marek. Do takich warsztatów zalicza się także nasz serwis. Bezpieczeństwo podróży nie ma swojej ceny.   Zapraszamy do wizyty w naszym serwisie i kontroli układu hamulcowego w Państwa samochodzie.

Warto wiedzieć !!!
Wymiana klocków hamulcowych nie polega na wyciągnięciu starych i włożeniu nowych. Należy pamiętać o odczyszczeniu uchwytów i zacisków , weryfikacji tarcz hamulcowych i jeżeli trzeba to ich przetoczeniu lub wymianie, sprawdzeniu przewodów hamulcowych. Wszystkie te czynności są standartowo wykonywane w naszym serwisie.

Montaż nowych tarcz hamulcowych

Popularna, dość prosta naprawa serwisowa, jaką jest wymiana tarcz hamulcowych wykonana może być w różny sposób, co niesie konsekwencje w dalszej eksploatacji. Na  poniższym przykładzie chcielibyśmy przedstawić jak odbywa się to w BS SPECSERVICE:

Tarcze hamulcowe zawsze wymieniamy parami. Sprawdzamy sprawność hamulców, kształt oraz wymiary elementów współpracujących.
Pierwszym elementem który kontrolujemy jest piasta koła, po dokładnym oczyszczeniu piasty z zanieczyszczeń i korozji, kontrolujemy czujnikiem zegarowym, czy bicie nie przekracza 0,02mm. Nie pokrywamy powierzchni styku piasty i tarczy żadnym smarem! Następnie sprawdzamy, czy bicie tarczy hamulcowej nie przekracza 0,05 mm. Oczyszczamy wszystkie płaszczyzny montażowe jarzma oraz zacisku. Czyścimy oraz dokładnie smarujemy miejsca, w których klocek montowany jest w jarzmie. Aby uniknąć przeciągnięcia gwintów w piaście, śruby koła zawsze dokręcamy kluczem dynamometrycznym.Takie czynności zapobiegają przedwczesnemu zużyciu, a nawet uszkodzeniu tarcz hamulcowych.

Niewielu użytkowników samochodów jak i warsztatowców pamięta o wymianie płynu hamulcowego, który powinien być wymieniony co 2 - 3 lata. Jest to bardzo ważne, ponieważ woda zawarta w płynie powoduje korozję elementów układu hamulcowego oraz obniża temperaturę wrzenia płynu, co może powodować powstanie pęcherzy odparowanego płynu w układzie, a przez to zmniejszenie skuteczności hamowania.

Pamiętajmy, że elektroniczne systemy  podwozia takie jak ABS, ASR, ESP czy  BAS,  są zamontowane w naszych samochodach nie po to by przysporzyć nam kłopotów, ale by poprawić nasze bezpieczeństwo i bezpieczeństwo innych użytkowników dróg.  Bywa, że układy te ratują ludzi przed kalectwem lub utratą życia. Świecąca kontrolka w/w układów oznacza, że układ jest niesprawny i nie zadziała gdy będziemy go potrzebowali. Dbajmy o to, by te układy były sprawne.

kontakt

wybierz inną usługę serwisu:

badania techniczne diagnostyka przeglady elektryki  remont silnika  skrzynie wym oleju  serwis kol  wydechowy chlodzenie  geometria  oswietlenie klimatyzacja kierowniczego