≡ menu
logo_specservice

Wymiana oleju, wymiana płynów serwisowych

Oferujemy:

- szybką, niezawodną i niedrogą wymianę oleju, płynów serwisowych,
- wykorzystanie wysokiej jakości oleji i nowego filtra oleju,
- utylizację przepracowanego oleju,
- odnotowanie zmiany w książce serwisowej pojazdu,
- skasowanie inspekcji serwisowej

 

W stałej ofercie posiadamy oleje wysokiej jakości renomowanych marek.

castrol mobil

ceny:
półsyntetyczny 29zł/l, syntetyczny Mobil - 33zł/l, syntetyczny Castrol - 45zł/l,

 

Oczywiście jest możliwość wymiany na olej dowolnej marki wg. specyfikacji dla danego silnika - olej, jak i wszelkie płyny serwisowe dobieramy zgodnie z wymaganiami producenta samochodu, typu silnika i sposobu eksploatacji.

 

Dotyczy to: oleju silnikowego, oleju skrzyni biegów, płynu hamulcowego, płynu chłodniczego, oleju wspomagania, płynu do zawieszenia itp...

 

Nie wszystkie oleje nadają się do stosowania we wszystkich silnikach.
Używanie tańszego oleju, ale o niewłaściwych parametrach, może być na dłuższą metę bardzo kosztowne. Wymiana zapchanego filtra cząstek stałych oznacza wydatek rzędu - w zależności od konkretnego auta – od kilkuset złotych do kilkunastu tysięcy złotych.

Mineralny olej nie zawsze jest dobry!
Jeżeli silnik ma duży przebieg, nie oznacza to wcale, że musimy stosować olej mineralny, zwłaszcza jeśli jego producent nie zaleca stosowania takiego oleju. Jeżeli poprzedni właściciel samochodu stosował olej syntetyczny lub półsyntetyczny, także możemy stosować taki olej. Olej mineralny jest dużo gęstszy, co szczególnie zimą może sprawiać kłopoty z rozruchem silnika. Poza tym, zaraz po rozruchu w niskich temeraturach dłużej osiąga swoje właściwości smarne, co może przyspieszać zużycie części.

Inne wymagania oleju do silników zasilanych LPG
Producenci nowoczesnych olejów wyjaśniają, że silnik zasilany LPG wymaga specjalnego smarowania, głównie ze względu na panujące w tych jednostkach wyższe temperatury spalania, istotny jest też fakt, że gaz jest mniej płynny od benzyny. Jednak w tej chwili wszystkie oleje renomowanych marek spełniają wymogi dla LPG.

Specjalne wymagania dla nowoczesnych silników diesla, (pompowtryskiwacze, DPF)
Inne wymagania stawiają jednostki wysokoprężne. Silniki te podczas pracy wytwarzają dodatkowe zanieczyszczenia np. w postaci sadzy. Większość tych zanieczyszczeń wydostaje się przez układ wydechowy, ale część trafia do oleju pogarszając jego płynność i zmniejszając właściwości smarne. Dlatego dla silników wysokoprężnych stosuje się oleje o innych parametrach. Najłatwiej dobrać olej do starszego diesla. Tu zazwyczaj poleca się te gęstsze, czyli 15W40 i 10W40. W przypadku nowoczesnych jednostek sprawa jest trudniejsza. Te wyposażone w filtry cząstek stałych (DPF) wymagają smarowania nowoczesnymi olejami niskopopiołowymi.

 

Specjalnej ochrony wymagają również silniki, w których zastosowano pompowtryskiwacze. Do nich najlepsze są oleje o specyfikacji 505-01 ze specjalnymi dodatkami, w tym uszlachetniaczami. Nie warto na tym oszczędzać, bo ewentualne naprawy pompowtryskiwaczy z reguły są bardzo drogie.

Najczęstsze przyczyny ubytku oleju to:
- nieszczelności silnika - wycieki np. przez uszczelki i simeringi
- spalanie oleju wynikające ze zużytego układu tłokowo-korbowego lub zużycia uszczelniaczy zaworów
- w przypadku samochodów z turbodoładowaniem, awaria turbosprężarki.


Bosh service