≡ menu
logo_specservice

Naprawa wtryskiwaczy

Prawidłowa praca systemu Common Rail zależy w głównej mierze od właściwego stanu technicznego wtryskiwaczy, dlatego naprawa tych elementów musi być wyjątkowo dokładna.

 

Naprawa wtryskiwacza CR obejmuje:

- sprawdzenie parametrów wtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą (etap jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala - brak uszkodzeń mechanicznych)
- ocenę uzyskanych wynik ow przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład nieszczelność wewnętrzna lub zewnętrzna, niewłaściwe dawkowanie w różnych zakresach obciążenia (brak dawki wstępnej, niewłaściwa dawka wolnych obrotów lub pełnego obciążenia)
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
- wstępną weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń, jak na przykład uszkodzenie rozpylacza, zaworka sterującego czy uszczelnień,
- weryfikację niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu (szczególnie gniazdo zaworka sterującego)
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi częściami BOSCH,
- regulację parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu,
- testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS,
- mierzenie szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążeń, takicz jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa,
- wydruk wyniku testu jako załącznik zlecenia

 

Trzeci etap naprawy wtryskiwaczy

Wprowadzony trzeci stopień naprawy pozwala na wymianę wszystkich części zamiennych wtryskiwaczay. Dzięki tym bardzo dokładnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego wtryskiwacza oraz rozpylacza. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwa dobór wszelkich elementów regulacyjnych zgodnie z wytycznymi producenta, a dokładność pomiaru sięga 0,001mm. Przykładowo różnica w skoku kulki zaworu sterującego zaledwie 0,002mm może na tyle istotnie zmienić charakterystykę dawki pilotażowej, że praca silnika będzie niewłaściwa, objawiając się stukaniem, nierówną pracą i dymieniem. Dobrze naprawiony, precyzyjnie dawkujący wtryskiwacz to korzyść w postaci mniejszego zużycia paliwa i czystszych spalin. Oferowana technologia pozwala na naprawę 90% przypadków uszkodzeń wtryskiwaczy, związanych głównie ze zużyciem części rozpylającej, jak i z nieszczelnościami w obrębie zaworka sterującego.


Bosh service