≡ menu
logo_specservice

Czego nie toleruje filtr cząstek stałych FAP ?

- Nieszczelności turbosprężarki – przepuszcza ona olej silnikowy do komór spalania, a spalanie oleju jest przyczyną powstawania sadzy.
- Zużytych lub zapieczonych pierścieni tłokowych – również one przepuszczają olej silnikowy do komór spalania. Sytuacja, jak wyżej.
- Zużytych, tzw. lejących wtryskiwaczy – przez nie do komór spalania trafia zbyt dużo paliwa, w stosunku do znajdującego się tam powietrza. Jest to przyczyną silnego dymienia na czarno.
- Niedrożnego filtra powietrza (starego albo niskiej jakości) – utrudnia on dopływ właściwiej ilości powietrza do turbiny i komór spalania. Przez to silnik spala więcej paliwa i produkuje więcej sadzy.
- Zużytych świec żarowych – powodują one, że przez pierwsze kilometry jazdy, silnik produkuje więcej sadzy.
- Zużytego (albo mającego zabrudzony czujnik) przepływomierza powietrza – utrudnia on właściwe dobranie ilości paliwa do ilości powietrza, co może powodować zły dobór mieszanki paliwowej (zbyt dużo paliwa w stosunku do powietrza) i emitowanie dużych ilości sadzy.

Awarie filtra cząstek FAP

Podstawowa awaria to zapchanie filtra. Ostrzega o tym kontrolka na desce rozdzielczej. Poza tym auto z zapchanym filtrem cząstek stałych jest ospałe, słabo przyspiesza i wyraźnie traci moc.

W takim przypadku rozwiązaniem jest wymiana filtra na nowy (ok. 4000 zł plus koszt montażu), albo regeneracja.

 


Bosh service