Naprawa wtryskiwaczy CR BOSCH
Weryfikacja i naprawa (regeneracja) wtryskiwacza Common Rail Bosch (wtryskiwacze z większości marek samochodów)..
1. Pierwszy etap weryfikacji i naprawy:
- czyszczenie zewnętrzne przy użyciu myjki ultradźwiękowej
- kontrola na stole probierczym (potwierdzenie diagnozy mechanika - kontakt z Klientem)
- demontaż wtryskiwacza na części i podzespoły wraz z optyczną weryfikacją uszkodzeń przy użyciu mikroskopu
- wstępna wycena naprawy (kontakt z Klientem)
Jeżeli uszkodzenia uniemożliwiają naprawę lub nie ma zgody na naprawę: koszt 75zł brutto - wtryskiwacz zdemontowany na części, zwrot rozebranego.
2. Drugi etap weryfikacji i naprawy:
- czyszczenie wszystkich elementów wtryskiwacza metodą ultradźwiękową
- wymiana uszczelnień wewnętrznych na nowe, oryginalne części Bosch
- montaż części i podzespołów wtryskiwacza z użyciem specjalistycznych narzędzi i technologii Bosch
- w razie potrzeby wymiana innych zużytych elementów wtryskiwacza (koszt części dodatkowo płatny) ewentualna regulacja odpowiednich dawek wtryskowych
- test komputerowy po naprawie z wydrukiem wartości zadanych i rzeczywistych na stole probierczym BOSCH:
- wysokociśnieniowy test szczelności z pomiarem przelewu bez wysterowania wtryskiwacza
- pomiar dawki wtryskowej i przelewu przy pełnym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej przy częściowym obciążeniu
- pomiar dawki wtryskowej na biegu jałowym
- pomiar dawki pilotażowej
Wykorzystujemy tę samą metodę składania wtryskiwaczy co w fabryce z wykorzystaniem tzw. „trzeciej fazy naprawy wtryskiwaczy” Pozwala to na zachowanie najwyższej precyzji dla uzyskania optymalnych dawek wtryskowych i brak reklamacji.
- dodatkowy test rozpylania wtryskiwacza na stole probierczym
Jeżeli wtryskiwacz jest niesprawny, brak dalszej próby naprawy płacisz tylko za sprawdzenie wtryskiwacza (jak wyżej)
3. Wtryskiwacz sprawny:
- protokół z wydrukiem parametrów - gwarancja 1 rok bez limitu przejechanych kilometrów
- wtryskiwacz 1 szt. - 200 zł brutto (do ceny usługi należy doliczyć koszt uszczelnień wewnętrznych Bosch - około 10zł brutto)
W razie uszkodzenia innych części, których wymiana jest niezbędna dla przywrócenia prawidłowej pracy wtryskiwacza np. końcówki wtryskiwacza z nakrętką, gniazda zaworu itp. istnieje możliwość ich wymiany na nowe, oryginalne części Bosch. Koszt części każdorazowo uzgadniany jest z klientem. Ich wymiana odbywa się już bez dodatkowej opłaty.
Prawidłowa praca systemu Common Rail zależy w głównej mierze od właściwego stanu technicznego wtryskiwaczy, dlatego naprawa tych elementów musi być wyjątkowo dokładna.
Naprawa wtryskiwacza CR obejmuje:
- sprawdzenie parametrów wtryskiwacza na stanowisku probierczym przed naprawą (etap jest przeprowadzany, jeżeli stan techniczny na to pozwala - brak uszkodzeń mechanicznych)
- ocenę uzyskanych wynik ow przeprowadzonego testu i ustalenie przyczyn niesprawności, jak na przykład nieszczelność wewnętrzna lub zewnętrzna, niewłaściwe dawkowanie w różnych zakresach obciążenia (brak dawki wstępnej, niewłaściwa dawka wolnych obrotów lub pełnego obciążenia)
- wstępne mycie i demontaż podzespołu na części składowe,
- dokładne mycie rozłożonych części w myjce ultradźwiękowej,
- wstępną weryfikację części oraz analizę przyczyn uszkodzeń, jak na przykład uszkodzenie rozpylacza, zaworka sterującego czy uszczelnień,
- weryfikację niewidocznych uszkodzeń z użyciem mikroskopu (szczególnie gniazdo zaworka sterującego)
- montaż z zastąpieniem części niesprawnych oryginalnymi częściami BOSCH,
- regulację parametrów mechanicznych wtryskiwacza przy użyciu narzędzi 3-go etapu,
- testowanie pod obciążeniem na stanowisku probierczym EPS,
- mierzenie szczelności oraz dawki w kilku punktach obciążeń, takicz jak wolne obroty, obroty częściowe, pełne obciążenie oraz dawka pilotażowa,
- wydruk wyniku testu jako załącznik zlecenia
Trzeci stopień naprawy wtryskiwaczy
Wprowadzony trzeci stopień naprawy pozwala na wymianę wszystkich części zamiennych wtryskiwaczay. Dzięki tym bardzo dokładnym narzędziom i zarządzanemu komputerowo procesowi naprawy, możliwy jest pomiar i regulacja parametrów funkcjonalnych mechanizmu sterującego wtryskiwacza oraz rozpylacza. Specjalistyczne oprogramowanie umożliwa dobór wszelkich elementów regulacyjnych zgodnie z wytycznymi producenta, a dokładność pomiaru sięga 0,001mm. Przykładowo różnica w skoku kulki zaworu sterującego zaledwie 0,002mm może na tyle istotnie zmienić charakterystykę dawki pilotażowej, że praca silnika będzie niewłaściwa, objawiając się stukaniem, nierówną pracą i dymieniem. Dobrze naprawiony, precyzyjnie dawkujący wtryskiwacz to korzyść w postaci mniejszego zużycia paliwa i czystszych spalin. Oferowana technologia pozwala na naprawę 90% przypadków uszkodzeń wtryskiwaczy, związanych głównie ze zużyciem części rozpylającej, jak i z nieszczelnościami w obrębie zaworka sterującego.